3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 40-41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 3. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 ve 45’teki Ders Kitabı cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
1)Aşağıdaki işlemleri yaparak sonuçları kutulara yazalım. Kutunun içindeki sayı tek ise kutuyu kırmızıya, çift ise maviye boyayalım.
2)Aşağıdaki toplama işlemlerini yapalım. İşlem sonuçlarının tek mi çift mi olduğunu bularak örnekteki gibi yazalım.
25 + 37 = 62 T + T = Ç
41 + 20 = ..61… ..T…. + …Ç… = ..T….
52 + 23 = …75.. ..Ç…. + …T… = ..T….
34 + 62 = …96… …Ç… + ….Ç.. = …Ç…
Romen Rakamları
1)Aşağıdaki kutularda verilen Romen rakamlarının sayı değerlerini yazalım. Sayı olarak verilenlerin de Romen rakamı karşılığını yazalım.
2)Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların kutularını boyayalım.
BÖLÜM DEĞERLENDİRME
1)Aşağıdaki taban bloklarıyla verilen modelleri inceleyiniz. Modellerin ifade ettiği yüzlükleri, onlukları, birlikleri ve bunların ifade ettiği sayıyı yazınız.
2)Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız. Okunuşları verilen sayıları da rakamlarla yazınız.
3)Aşağıdaki tabloda 578 sayısı ile ilgili istenenleri boş bırakılan yerlere yazınız.
4)124’ten başlayıp birer ileriye ritmik sayınız. Uygun sayıları aşağıdaki boşluklara yazınız.
5)Aşağıdaki tırtılın boş bırakılan bölümlerine onar ileriye ritmik sayarak uygun sayıları yazınız.
6)Aşağıdaki ritmik saymada verilen hataları bulunuz. Bulduğunuz hataları düzelterek doğru sayıları vagonların üst kısmına yazınız.
7)Aşağıdaki sayıları en yakın onluğa ve en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
8)8, 163, 425, 72, 365 sayılarını karşılaştırınız. Sayıları sembol kullanarak “büyükten küçüğe” sıralayınız.
Cevap: 425 > 365 > 163 > 72 > 8
9)573, 64, 205, 32, 7 sayılarını karşılaştırınız. Sayıları sembol kullanarak “küçükten büyüğe” sıralayınız.
Cevap: 7 < 32 < 64 < 205 < 573
10)Aşağıdaki kutuları, yanlarındaki ifadeler doğru ise maviye, yanlış ise kırmızıya boyayınız.
11)Aşağıdaki altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar ileriye ritmik saymaları devam ettiriniz.
36 – 42 – 48 – ..54…. – ..60…. – ..66…. – ..72…. – …78… – ..84…. – ..90….
16 – 23 – 30 – ..37…. – ..44…. – …51… – …58… – …65… – …72… – …79…
22 – 30 – 38 – ..46…. – …54… – …62.. – …70… – …78… – ..86…. – …94…
11 – 20 – 29 – …38… – …47… – …56… – …65… – …74… – ..83…. – …92…
12)Aşağıdaki sayı örüntüsünün modellemesini inceleyiniz. Modellemeyi örüntüye uygun şekilde devam ettiriniz.
13)Yandaki görselde gördüğünüz varlıkların sayılarına göre tek mi çift mi olduklarını bulunuz. İlgili kutulara “X” işareti koyunuz.
14)Aşağıdaki işlemleri yaparak sonuçları kutulara yazınız. Kutuların içindeki sayılar tek ise kutuyu kırmızıya, çift ise maviye boyayınız.
15)Aşağıdaki ifadelerden yanlış olanları işaretleyiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Tek kelimeyle mükemmel bu kadar güzel soru ve cevapları hiç bir sayfada göremedim kim yapıyorsa eline sağlık
Çok teşekkür yardımcı oldu gerçekten yanlışlarımızı düzeltiyoruz çok teşekkür ederiz
Çok güzel bir uygulama tek kelimeyle harika, muhteşem olmuş. Tek kelimeyle bayıldım.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.