3.Sınıf Matematik Ders Kitabı 212-213-214-215-216-217-218-219-221. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde ilkokul 3. sınıf öğrencileri için özenle hazırladığımız konular arasında bulunan ve içerisinde Metre ve Santimetre Problemleri konusunun bulunduğu 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 212-213-214-215-216-217-218-219-221 Cevapları konusunu paylaştık. Metre ve Santimetre Problemleri konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Süsleme için kaç m kaç cm kumaş kullandıklarını nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
7m = 700 cm
700 – 430 = 270 cm
1. 15 m 75 cm uzunluğundaki kablonun önce 5 m 20 cm’si kullanılmıştır. Sonra kablonun 4 m 35 cm’si daha kullanılmıştır. Buna göre geriye kaç m kaç cm kablo kalmıştır?
Cevap:
15 m 75 cm – 5 m 20 cm = 10 m 55 cm
10 m 55 cm – 4 m 35 cm = 6 m 20 cm
2. 943 m’lik bir yolun 1. gün 325 m’si, 2. gün ise 293 m’si asfaltlanmıştır. Asfaltlanması gereken kaç m yol kalmıştır?
Cevap:
325 + 293 = 618 m
943 – 618 = 325 m kalmıştır.
2. Öğretmen masasının boyunu aşağıdaki standart olmayan ölçme birimleriyle ölçünüz. Ölçüm sonuçlarınızı noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Karış: 15
Parmak: 20
Kalem: 10
3. Aşağıdaki uzunluk ölçme birimlerini istenen birime çevirini
Cevap:
2 m = 200 cm
8 m = 800 cm
500 cm = 5 m
3 m 55 cm = 355 cm
6 m 45 cm = 645 cm
719 cm = 7 m 19 cm
4. Aşağıdaki kareli alana cetvelinizle uzunlukları 6 cm, 11 cm ve 14 cm olan doğru parçaları çiziniz
Cevap:
5. Aşağıdaki ifadelerin önlerindeki kutulara doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazınız.
Cevap:
(D) Şehirlerarası yolların uzunluğu kilometre ile ölçülür.
(Y) Metreden kısa olan uzunluklar kilometre ile ölçülür.
(D) Kilometre, metreden daha büyük bir uzunluk ölçme birimidir.
(Y) Ankara-İstanbul arasındaki mesafe metre ile ölçülür.
(D) Sınıf kitaplığının uzunluğu metre ile ölçülür
6. Serpil’in bir karışı 9 cm’dir. Serpil, masanın boyunu 13 karış ölçtüğüne göre masanın boyu kaç cm’dir?
Cevap: 13 X 9 = 117 cm
7. Boyum 36 cm daha uzun olsaydı 2 m uzunluğunda olacaktım. Bu durumda boyum kaç cm’dir?
Cevap:
2 m = 200 cm
200 – 36 = 164 cm
8. Annesi Caner’e bir ip yumağının 245 m’si ile atkı, 182 m’si ile bere örmüştür. İp yumağı 542 m uzunluğunda olduğuna göre geriye kaç m ip kalmıştır?
Cevap:
245 + 182 = 427 m
542 – 427 = 115 m
Buna göre çocuklar tahtanın neresini süslemişlerdir? Düşünelim
Cevap: Çocuklar tahtanın çevresini süslemişlerdir.
Aşağıdaki nesnelerin çevrelerini belirleyerek renkli kalemle çizelim.
Cevap:
Çiftçi Halil’in aldığı tel eksik ya da fazla gelmiş olabilir mi? Neden? Düşünelim
Cevap: Teli eksik veya fazla kesmiş olabilir. Çünkü kaba bir hesaplama yapmıştır. Doğru sonuç için metre ile ölçmesi gerekir.
Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin çevre uzunluklarını önce standart olmayan ölçme birimleriyle ölçelim. Sonra bu nesnelerin çevresini standart ölçme birimleriyle ölçelim. Ölçüm sonuçlarını ilgili alana yazalım.
Cevap:
Bu pankartın çevre uzunluğunu nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap: Kenarların hepsini tek tek ölçüp daha sonra hepsini toplayarak buluruz.
1. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını birim cinsinden hesaplayıp noktalı yerlere yazalım. ( Bir kenar uzunluğu bir birimdir.)
Cevap:
2. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını hesaplayalım. Bulduğumuz sonuçları
şekillerin altındaki noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Metre mi yoksa santimetre mi daha büyük hep karıştırıyordum. Soru çözümü yaparak konuyu net bir şekilde anladım.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.