3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83-86-88-90-91-92-93-94-95-97-98. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Maddeyi Niteleyen Özellikler konusunun yer aldığı 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83-86-88-90-91-92-93-94-95-97-98 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Maddeyi niteleyen özellikler nelerdir?
Cevap: Maddeyi niteleyen özellikler kokusu, tadı, rengi ve dokusudur.
1. Lastiği çekip bıraktığımızda lastiğe ne oldu? Neden?
Cevap: Lastik esnek olduğu için tekrar eski halini aldı.
2. Ağaç dalını büktüğümüzde dala ne oldu? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Ağaç dalını büktüğümüzde dal kırıldı. Çünkü kırılgan bir maddedir.
Aşağıdaki maddelerin esnek ya da kırılgan olma durumunu tabloda işaretleyerek gösterelim.
Cevap:
1. İlk tabloda hangi maddeler pürüzlü, hangi maddeler pürüzsüzdür?
Cevap: İlk tabloda kağıt pürüzsüz, tahta pürüzlüdür.
2. İkinci işaretlediğimiz tablo, ilk tablodan farklı mıdır? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: İkinci tabloda kağıt delindiği için pürüzlü, tahta zımparalandığı için pürüzsüzdür.
Aşağıdaki maddelerin pürüzlü ya da pürüzsüz olma durumunu tabloda işaretleyerek gösterelim.
Cevap:
Arkadaşımız, maddelerin ne olduğunu doğru tahmin edebildi mi? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Arkadaşım turşu, limon ve kolonyayı doğru tahmin edebildi. Çünkü bu maddelerin kokuları var. Ama kokusu olmayan un kalem ve suyu tahmin edemedi.
Acaba aynı renk ve şekilde olan maddeleri nasıl ayırt edebiliriz?
Cevap: Dokunarak, koklayarak, tadına bakarak ayırt edebiliriz.
Bir çocuk, dolapta bulunan ilaçları şeker zannedip onların tadına bakmak istiyor. Çocuk, ilaçların tadına bakarsa bu durumun ona ne gibi zararlar verebileceğini tahmin edelim. Tahminlerimizi arkadaşlarımızla tartışalım. Böyle durumlarda almamız gereken güvenlik önlemlerini belirleyelim.
Cevap: Çocuk ilaçların tadına bakarsa hastalanır ve karnı ağrıyabilir. Böyle durumlarda ilaçları yüksek ve kilitli yerlerde tutmamız gerekir.
Bireysel olarak veya gruplar hâlinde çalışırken almamız gereken güvenlik tedbirlerinin neler olduğunu araştıralım. Bunları nasıl uyguladığımızı anlatan bir sunum hazırlayarak arkadaşlarımıza sunalım.
Cevap: Bireysel olarak veya gruplar halinde çalışırken eldiven, maske ve önlük giymeli, koruyucu gözlük takmalıyız.
Sınıfımıza taş, tahta, pamuk, çiçek, su, sünger gibi farklı özellikte maddeler getirelim. Bunları duyu organlarımızla inceleyelim. Bu maddeleri; sertlik, yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku, tat, pürüzlü olma, pürüzsüz olma gibi özelliklerine göre aşağıdaki tabloda sınıflandıralım.
Cevap:
Aşağıdaki bulmacada “esneklik, sert, yumuşak, kırılgan, kokusuz, tat, pürüzlü, pürüzsüz, renksiz” kelimeleri yukarıdan aşağıya, soldan sağa doğru gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulalım. Bulmacada kalan harfleri “Mesajımız Var” bölümündeki kutucuklara sırayla yerleştirerek harflerin bize ne mesaj verdiğini belirleyelim.
Cevap:
MESAJIMIZ VAR: BU ÖZELLİKLER MADDEYİ NİTELENDİRİR.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.