2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 274-276-277-278-279-280-281-282-283. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 2. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konulardan olan Çeşit Çeşit Ayak Var Metni Cevapları konusunun bulunduğu 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 274-276-277-278-279-280-281-282-283 Cevapları konusunu paylaşmış bulunuyoruz. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Sınıfa getirdiğiniz hayvan görsellerini arkadaşlarınıza gösteriniz. Görsellerdeki hayvanların özellikleri hakkında arkadaşınızla konuşunuz.
Cevap: Bu canlılardan bazıları suda yaşarken bazıları karada yaşamaktadır. Aynı zamanda bazıları otçul, bazıları etçil ve bazıları hepçildir.
2. İzlediğiniz belgeselden edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İzlediğim belgeselde hayvanların iki ayaklı, dört ayaklı, kanatlı, yüzgeçli, kuyruklu, memeli, memesiz olarak ayrıldığını, bazı hayvanların suda, bazılarının karada bazılarının hem suda hem karada yaşadığını, bazı hayvanların otçul, bazılarının etçil ve bazılarının hepçil olduklarını öğrendim.
a. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri, anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
b. Bu kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.
Cevap:
Metinde tanıtılan hayvanlar hakkında edindiğiniz bilgileri kısaca yazınız.
Cevap:
Görsellerdeki ayakların hangi hayvanlara ait olduğunu biliyor musunuz? Harfleri doğru sırayla yazarak bu hayvanların adlarını bulunuz.
Cevap:
a. Aşağıdaki broşürü inceleyiniz. Broşürün içeriği ve sloganı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Broşürde bazı hayvan türlerinin tükenmeye başladığı, bu hayvan türlerinin bize emanet olduğu ve korumamız gerektiği anlatılmaktadır.
b. Aşağıdaki ifadelerden slogan olabileceklerin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki karikatürleri inceleyip hakkında konuşunuz.
Cevap: Karikatürler insanlara kimi zaman bir mesaj vermek kimi zaman güldürmek için hazırlanan çizimlerdir.
a. Aşağıdaki grafikte, bir akvaryumdaki balıkların renklerine göre sayıları belirtilmiştir. Her görselin 2 balığı gösterdiği bu grafiği inceleyip renklerine göre balık sayılarını karşılaştırınız.
b. Grafiğe göre aşağıdaki açıklamalara uygun olarak ilgili balık görsellerini boyayınız.
Cevap:
Notlarınızdan yararlanarak izlediğiniz belgeselle ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: İzlediğim belgesel hem öğretici hem de eğlenceliydi. Belgeselde hayvanların çeşitlerini, beslenme şekillerini, türlerini, nasıl çoğaldıklarını ve nerede yaşadıklarını öğrendim. Bu yüzden belgeseli çok beğendim.
Aşağıdaki cümleleri yazım yanlışlarını düzelterek yeniden yazınız.
Cevap:
• Ormanın kıralı aslanın kocaman pençeleri vardı.
→ Ormanın kralı aslanın kocaman pençeleri vardı.
• Herkez “Ağustos böceği ile karınca” hikâyesini bilir.
→ Herkes “Ağustos böceği ile karınca” hikâyesini bilir.
• Köpeğim çomar ile yürüyüşe çıktık.
→ Köpeğim Çomar ile yürüyüşe çıktık.
• Gölden kurbaa sesleri yükseliyordu.
→ Gölden kurbağa sesleri yükseliyordu.
• Yaban eşşeği ülkemizin nesli tükenen hayvanlarındandır.
→ Yaban eşeği ülkemizin nesli tükenen hayvanlarındandır.
Tablodaki kelimelerin hem eş anlamlılarını hem de zıt anlamlılarını yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki yönergeleri sessiz olarak okuyunuz. Bu yönergelere uygun olarak sınıfta sessiz sinema oynayınız.
Sınıfa, farklı ağaç türlerine ait görseller getiriniz.
Cevap:
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.