2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 52-53-54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 2. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Cumhuriyet Bayramı Metni Cevapları içeriğinin de bulunduğu 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
29 Ekim’de hangi bayramı kutluyoruz? Bu bayramı kutlama nedenimizi açıklayınız.
Cevap: 29 Ekim’de Cumhuriyet bayramını kutluyoruz. Bu bayram Atamız bize özgürlüğümüzü ve bağımsız olmamızı kazandırmıştır.
a. Aşağıdaki görselleri, ifade ettiği kelimelerle eşleştiriniz. Şiirde geçen bu kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup karşılarına yazınız.
Cevap:
b. Yukarıdaki kelimeleri, sözlükte bulunuş sıralarına göre kutucuklara yazınız.
Cevap:
Metne uygun olarak aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.
Cevap:
⇒ Metnin başlığı “Cumhuriyet Bayramı”, türü şiirdir. .
a. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını metinden bulup yazınız.
Cevap:
b. Aşağıdaki kelimelerden zıt anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız.
Cevap:
a. Sınıfa getirdiğiniz 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarıyla ilgili görselleri inceleyiniz. Görseller hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Görsellerde atamızın bize bu güzel vatanı bırakmak için ne zaferler aldığını görmekteyim.
b. Sizce 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında başka hangi etkinlikler yapılabilir? Açıklayınız.
Cevap: Halk oyunları oynanabilir, Her ilden gelen farklı kültürlerin kermesi kurulabilir.
Aşağıya, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı tanıtan bir cümle yazınız.
Cevap: Cumhuriyet sayesinde , Atatürk hepimize bağımsız ve özgür bireyler olmamızı sağlamıştır.
Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri, haritada eşleştirildikleri şehirlerle ilişkilendirerek kısa bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.
Cevap: Milli bayramlarımız Türkiye’nin her yerinde farklı farklı kutlanmaktadır. Kimi ilde halk oyunlarıyla, kimisinde bayrak törenleri ile anılmakta ve kutlanmaktadır.
Verilen ifadelerden uygun olanları noktalı yerlere yazarak aşağıdaki açıklamaları tamamlayınız.
Cevap:
a. Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metinde nelere yer verildiğini arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz.
Cevap: Bu metinde bir çocuğun 29 Ekim’de neler yaptığı ve nerelere gittiğine yer verilmiştir.
b. Yukarıdaki günlük metninde büyük harflerin kullanıldığı yerleri belirleyiniz. Bunlarla ilgili kuralları ifade ediniz.
Cevap:
Bugün 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı. Nasıl mutluyum bilemezsin.
⇒ Bayram ismi ve özel gün adı olduğundan büyük yazılmıştır.
Okulumuzdaki tören bitince ailece Anıtkabir’e gittik.
⇒ Yapıtların isimleri büyük harfle yazılır.
Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün anıt mezarına çiçek bıraktık, ona saygımızı gösterdik.
⇒ Özel isimler büyük harfle yazılır.
a. Tablodaki açıklamaların hangi noktalama işaretiyle ilgili olduğunu belirleyiniz. İlgili sütundaki harfi örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:
b. İşaretlediğiniz harflerin oluşturduğu kelimeyi, hecelerine ayırarak aşağıya yazınız.
Cevap: Za-fer
c. Kelimeleri hecelerine ayırırken hangi noktalama işaretini kullanmanız gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Hecelerine ayırırken kesme işareti kullanılır.
Kurtuluş Savaşı ile ilgili görselleri derleyerek bir kartona yapıştırınız. Bu görsellerle ilgili kısa bir konuşma hazırlayınız.
Cevap: Ülkemizin her yerinde düşmanlar varken Kurtuluş Savaşı sayesinde düşmanlardan kurtulduk. Atatürk ve silah arkadaşları Samsun’a çıkarak Kurtuluş Savaşı’nı başlatmışlardır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.