2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38-39-40-41-42-43-44. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 2. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği eşsiz konulardan olan ve Yavaş Metin Cevapları konusunu da barındıran 2. Sıınf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Arkadaş edinirken karşımızdaki insanın sevecen, saygılı ve güvenilir olmasına dikkat ederim.
Metinde sözü edilen hayvanlara ait görselleri boyayınız.
Cevap:
a. Metne göre noktalı yerlere uygun adları yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Metindeki sümüklü böceğin adı _Yavaş__. Köpeğin adı _Benekli__. Kedinin adı _Sarman__. Farenin adı _Hızlı_.
b. Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu ✓ ile işaretleyiniz.
Aşağıdakilerden hangisi Yavaş’ın Benekli’ye sorduğu sorulardan biri değildir?
() Benimle arkadaş olur musun?
(✓) Sen de hızlı yürüyebilir misin?
() Sen yavaş yürüsen olmaz mı?
Aşağıdakilerden hangisi Sarman’ın Yavaş’a söylediği bir cümledir?
(✓) İzin verirsen biraz daha uyuyabilirim.
() Böyle miskin miskin yatmasana.
() Gel birlikte yürüyelim biraz.
Aşağıdakilerden hangisi Hızlı’nın Yavaş’a söylediği bir cümledir?
() Anlaşılan sen hızlı yürüyen birisin.
() Sanırım benimle yürümek istemezsin.
(✓) Bir arkadaşla yürümeyi ben de çok isterim.
a. Yavaş’ın yerinde siz olsaydınız birlikte yürümek için Benekli ve Sarman’a neler söylerdiniz? Onları nasıl ikna ederdiniz? Anlatınız.
Cevap: Onları arada durarak yürümeleri için ikna etmeye çalışırdım.
b. Yavaş ile Hızlı arkadaş olduktan sonra birlikte neler yapmış olabilirler? Tahminlerinizi kısaca aşağıya yazınız.
Cevap: Beraber yemek yemiş, oyun oynamış olabilirler.
c. Aşağıdaki kutucuklara “arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız.
arkadaşlık
ç. Arkadaşlarınızda olmasını isteyeceğiniz özelliklerin başındaki kutucuğu ✓ ile işaretleyiniz.
Cevap:
() miskin
(✓) olumlu
(✓) yardımsever
(✓) dürüst
() kıskanç
() sabırsız
(✓) şakacı
(✓) adil
(✓) nazik
() bencil
(✓) çalışkan
() cimri
Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamlarını düşününüz. Bunların yerine yazılabilecek aynı anlamındaki kelimeyi seçenekler arasında bulup başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.
Servisten, önce küçük öğrencileri indirdiler.
() büyük
(✓) ufak
() iri
Annem doğum günüm için bana hediye almış.
() pasta
() sürpriz
(✓) armağan
Siyah boya kalemimin ucu kırıldı.
(✓) kara
() beyaz
() kırmızı
Birkaç dizeden oluşan şiiri defterine yazdı.
() kıta
() dörtlük
(✓) mısra
Yaşlı adam yolda yalnız yürüyordu.
() yorgun
() genç
(✓) ihtiyar
Defterime arkadaşlıkla ilgili bir hikaye yazdım.
() metin
(✓) öykü
() şiir
Aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Açıklamalara uygun birer cümle de siz yazınız.
Kişi adları büyük harfle başlar.
Aslı, arkadaşlarıyla oynamayı çok sever.
Cevap: Nisa, defter almak için kırtasiyeye gitti.
Hayvanlara verilen adlar büyük harfle başlar.
Kedimiz Minnoş’a mama verdim.
Cevap: Tüysüz bugün huzursuz gibi duruyordu.
Bayram adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
Yarın Kurban Bayramı başlıyor.
Cevap: 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamaları için askerler tören yaptı.
Yer adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
Dayımlar, Şenlik Mahallesi’nde oturuyorlar.
Cevap: Türkiye’nin başkenti Ankara’dır.
Belirli bir tarih bildiren gün ve ay adları büyük harfle başlar.
Okullar 12 Eylül Pazartesi günü açıldı.
Cevap: Atatürk, 19 Mayıs 1919’da Samsun’a gitti.
a. Bir sınıftaki öğrenciler, okullarında gördükleri duvar yazılarını incelemişler. Bu duvar yazılarından hareketle sınıf panosunu görseldeki gibi düzenlemişler. Panodaki yazıları inceleyip bu çalışma hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Tabloda yazılı olan ifade ve kurallar her sınıfta olması gereken kurallardandır. Sınıftaki birlik beraberliği sağlamak, düzenin oluşması için gereklidir.
b. Siz de benzer bir çalışma yapınız. Yazacağınız yazılarda eğlenceli ifadelere, “gülmekten kırılmak” gibi deyimlere yer veriniz.
Cevap:
Alfabemizdeki harfleri, sırasıyla numaralandırıp defterinize yazınız. Bu sıralamadan da yararlanarak aşağıdaki çocukların adlarını listeden bulup noktalı yere yazınız.
Cevap:
Benim adım __Aykut__. Adım, alfabemizin ilk harfiyle başlar, beş harflidir.
Benim adım __Seray__. Adımın ilk hecesinde alfabemizin 5. harfi, son hecesinde alfabemizin ilk harfi var.
Benim adım __Azra__. Adımda alfabemizin hem ilk hem de son harfi var.
Benim Adım __Ömer__. Adımın ilk hecesi tek harften oluşuyor. Adımın son harfi ise alfabemizin 21. harfidir.
Benim adım __Derya__. Adımın üç harften oluşan ilk hecesinde alfabemizin 6. harfi de var.
Benim adım __Mete__. Adım dört harften oluşuyor. Adımdaki 2. ve 4. harfler aynıdır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.