2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 22-23-24-25-26-27-28-29. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 2. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Evim Metni Cevapları konusunun yer aldığı 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Yaşadığınız evin özellikleriyle ilgili defterinize yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap: Benim evim yüksek bir apartmandadır. Evimiz kaloriferli, üç odalıdır. Annem, babam ve bir kardeşimle beraber yaşarım.
2. Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız.
Cevap: Evde ailemle film izleriz, beraber sohbet ederiz, yemekleri beraber yeriz ve sohbet ederiz.
a. Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Görsellerden hareketle bu kelimeleri yazıp anlamlarınız tahmin ediniz.
Cevap:
b. Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi anlamalrıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin anlamını yazınız.
Cevap:
masal → Hayale dayanan, olağanüstü olayları anlatan yazı türü.
paylaşmak → Aralarında bölüşmek.
soba → İçinde ateş yakılan metal kutu.
şirin → Sevimli, hoşa gitme özelliği olan.
acı → Yaşanan bazı olayların neden olduğu üzüntü.
c. Yukarıdaki kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümle söyleyiniz.
Cevap:
masal → Babamın anlattığı masala doyamadım.
paylaşmak → Zora düştüğümüzde paylaşmanın önemini anlarız.
soba → Dedemin evindeki sobayı bir türlü yakamadık.
şirin → Tatlı mı tatlı, şirin mi şirin bir kediyi sahiplendik.
acı → İğne olmaya giderken acısından dolayı çok korktum.
Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
1. Metinde anlatılan evin özellikleri nelerdir?
Cevap: Dışı yeşil boyalı, iki odalı, küçük mutfaklı ve şirin bir evdir.
2. Bu evde kimler yaşıyor?
Cevap: Bu evde yazarın annesi, babası ve kardeşi birlikte yaşamaktadır.
3. Bu evde yaşayanlar neleri paylaşıyorlar?
Cevap: Bu evde yaşayanlar acıyı ve mutluluğu paylaşırlar.
a. Aşağıdaki açıklamaya göre metnin kaç dize ve kıtadan oluştuğunu belirleyiniz.
Cevap: Şiir on iki dize ve üç kıtadır.
b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Metinin konusu yazarın yaşadığı evin nasıl olduğu, evde neler yapıldığı ve kimlerin yaşadığıdır.
“Başlık”, metnin başında bulunur, metnin konusunu tanıtır. Bir veya birkaç kelimeden oluşur.
Bu açıklamaya göre aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Ailem
Aşağıda açıklanan özelliklere uygun olarak resmi boyayınız.
Cevap:
a. Görseldeki B noktasından hareket egeçen Önder’in evine ulaşmak için hangi yönde, kaç birim ilerlediği kodlama anahtarında belirtilmiştir. Örnekteki gibi kodlama anahtarında belirtilen sayı ve yönde ok çizerek Önder’in izlediği yolu çiziniz.
Cevap:
b. Önder’in izlediği yol üzerindeki noktaları belirten harflerin oluşturduğu şifreyi belirleyiniz.
Cevap: BAHÇE
a. Noktalı yerlere, balonlardaki kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki metni tamamlayınız. Noktalama işaretlerine dikkat ederek metni okuyunuz.
Cevap:
EVİMİZ
Kuşların bir yuvası,
Bir anası, bir __babası__
Bir, iki __kardeşi__ var.
Biz de __kuşlar__ gibiyiz.
Yuva bizim __evimiz__,
Aşı var, ateşi var.
B. “Evimiz” başlıklı metinle ilgili aşağıdaki açıklamaların doğru mu yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Doğru olan açıklamaların başına “D”, yanlış olan açıklamaların başına “Y” yazınız.
(Y) Metin şiir değil, düzyazıdır.
(D) 8 dizesi verilmiştir.
(Y) 3 kıtadan oluşmaktadır.
(D) Her dizesi büyük harfle başlamaktadır.
Anlamları birbirinin karşıtı olan kelimelere “zıt anlamlı kelimeler” denildiğini öğrenmiştiniz.
Görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız. Yazdığınız kelimelerin kaç heceden oluştuğunu örnekteki gibi belirtiniz.
Cevap:
a. Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız.
Cevap:
pazar – etkinlikler – her – yaparız – ailemle
Cevap: Her pazar ailemle etkinlikler yaparız.
kitap – kardeşim – annemle – okur – birlikte
Cevap: Kardeşim, annemle birlikte kitap okur.
hafta – gideceğiz – dedemlerle – sonu – pikniğe
Cevap: Hafta sonu dedemlerle pikniğe gideceğiz.
küçük – eğlenceli – oyunlar – kardeşimle – oynarız
Cevap: Küçük kardeşimle eğlenceli oyunlar oynarız.
ailemle – sevinç – paylaşırım – üzüntülerimi – ve
Cevap: Ailemle sevinç ve üzüntülerimi paylaşırım.
b. Yazdığınız cümlelerin sonunda hangi noktalama işaretini kullandığınızı belirtiniz.
Cevap: Yazdığımız cümlelerin sonuna nokta (.) işaretini koyarız.
Sınıfa konusu hayvanlar olan hikayeler getiriniz.
Cevap:
Yaşlı Kral ve Yeni Kral
Ormanın derinliklerinde yaşayan hayvan topluluğunu avcılardan ve insanlardan koruyan bir aslan kral varmış. Aslan kral her hayvan gibi yaşlanabilmekte. Bundan dolayı aslan kral yıllarca ormanı korusada artık yaşlandığı için ormanın sorunlarıyla ilgilenememekte. Aslan Kral bu soruna bir çözüm bulabilmek için ormanın yeni bir kral seçmesinin zamanının geldiğini fark etmiş bu nedenle yardımcısı karga ile tüm ormana haber göndermiş ve hayvanların toplanmasını istemiştir.
Bir süre sonra hayvanlar meraklı şekilde toplanarak Aslan Kral’ın konuşmasını beklemişler. Aslan Kral tüm hayvanların gelmesinden sonra konuşmaya başlamış.
—Hoş geldiniz! Ben uzun yıllar bu ormanın koruyuculuğu yapmış Aslan Kral’ım. Herkese adaletle yaklaşıp sizi haksızlığa uğramaktan korudum ancak artık çok yaşlandım. Ormanımız çok kalabalık ve benim sizi eskisi gibi adaletle ve güvenle yönetecek gücüm kalmadı. Bu nedenle burada herkesin ortak bir kararla yeni bir kral seçmesini istediğimden dolayı çağırdım.
Hayvanlar bunu duyunca çok şaşırdı ve endişelendiler. Çünkü Aslan Kral, ormanı çok uzun yıllar avcılardan korumuş, hayvanlar arasındaki anlaşmazlıkları adaletle çözmüş biriydi. Bir süre hayvanlar kendi aralarında tartıştıktan sonra içlerinden yalnızca Genç Kaplan adaylığa kendini gösterdi.
Hayvanlar Genç Kaplan’ın atikliğine ve çevikliğine çok güveniyor ancak genç olduğu içinde korkuyorlardı. İçlerinden Bilge Tavşan şöyle söyledi.
— Başka aday yok ve biz Genç Kaplan’a güveniyoruz ancak o çok genç. Bizi güvenle koruyabilir ancak adaletle yönetemeyebilir. Bu nedenden dolayı biz Genç Kaplan’a, Aslan Kral’ın öğretmenlik yapmasını istiyoruz. Eğer Aslan Kral öğretmenlik yapar, ona adaleti öğretirse yeni kral olarak onu seçeriz.
Aslan Kral bu fikri beğendi ve başka aday olmadığı için Genç Kaplan ormanın yeni kralı oldu. Genç Kaplan ormanda yaşadığı olaylarla alakalı sürekli olarak Aslan Kral’dan fikir alıyor ve yeni şeyler öğreniyordu. Bu sayede uzun yıllar daha orman güvenle ve adaletle yaşamaya devam etti.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.