2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 178-180-181-182-183-184-185. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 2. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Hava Tahmini Metni Cevapları konusunun yer aldığı 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmenin faydaları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Yaşanacak hava olaylarını önceden bilirsek ona göre hazırlıklı davranabiliriz. Soğuk havada ceket alabilir, yağmurlu havada şemsiye alabilir ve güneşli hava da ona göre giyinebiliriz.
a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak tamamlayınız.
Cevap:
b. Aşağıdaki tanımdan hareketle bu kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Meteoroloji uzmanları şiddetli bir fırtına beklendiğini söylediler.
Haberlerde çıkan meteoroloji haritaları ile hava durumu hakkında bilgi aldık.
Uzaya gönderilen meteoroloji uydusu bilime çok katkı sağlıyor.
Meteoroloji istasyonunda müdür olmak istiyorum.
Harfleri doğru sırayla yazarak görsellerdeki hava olaylarının adlarını belirleyiniz. Bu hava olaylarından hangilerinin adının metinde geçtiğini söyleyiniz.
Cevap: Fırtına ve hortum kelimeleri metinde geçmektedir.
1.Fırtına
2.Şimşek
3.Hortum
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hava durumunu inceleyen kişilere ne denirmiş?
Cevap: Hava durumunu inceleyen kişilere meteoroloji uzmanı denirmiş.
2. Uzmanlar, hava durumunu tahmin etmek için neler yapıyorlarmış?
Cevap: Bunu öğrenmek için meteoroloji istasyonlarından alınan bilgileri ve uzaydaki uydulardan gönderilen görüntüleri kullanırlarmış.
3. Eskiden insanlar hava tahminlerini nasıl yapıyorlarmış?
Cevap: Gökyüzüne bakarak veya bitki ve hayvanları inceleyerek tahmin yapıyorlarmış.
Aşağıdaki sembollerin ifade ettiği hava olaylarını yazınız.
Cevap:
a. Araştırma sonuçlarınıza göre yaşadığınız yerin bir haftalık hava olayı tahminlerini tablodaki uygun sembolleri “✔” işaretleyerek gösteriniz.
Cevap:
b. Tablodaki verileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Aşağıdaki metni okuyunuz. Yazım yanlışlarını ve yanlış kullanılan noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bulduğunuz yanlışları düzelterek metni yeniden yazınız.
Cevap:
Önceleri denizde bir damla suydum, benim gibi sayılamayacak kadar çok arkadaşım vardı orada. Bir yaz günüydü. Güneş sımsıcak ışınlarıyla bizi ısıtıyordu. Birden değişime uğradığımı fark ettim. Buhar olmuştum ve uçuyordum. Su olmaktan buhar olmaya geçince çok hafiflemiştim bu nedenle durmadan yükseliyordum.
Aşağıdaki zıt anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin zıt anlamlısını noktalı kutucuğa yazınız.
Cevap:
Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız. Cümleleri, uygun noktalama işaretinin bulunduğu satıra yazmaya dikkat ediniz.
Cevap:
Aşağıdaki cümleleri, yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek yazınız.
Cevap:
En sevdiğimiz hava olayı hangisidir? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.
Cevap: Ben en çok karlı havayı seviyorum. Çünkü kar yağınca kar topu oynayarak ve kardan adam yaparak eğleniyoruz.
İcatlar hakkında yazılı kaynaklardan ve genel ağdan araştırma yapınız. Konuyla ilgili yazılı ve görsel materyaller (gazete haberi, fotoğraf, karikatür) derleyip sınıfa getiriniz.
Cevap: İcatlar insan yaşamını kolaylaştırır ve teknolojiyi ileriye taşır. Tarih boyunca ampul, telefon, bilgisayar gibi çok önemli icatlar yapılmıştır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.