2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 101-102-103. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 2. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 3. Tema Sonu Değerlendirme konusunun bulunduğu 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101-102-103 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1 ve 2. soruları şiire göre cevaplayalım.
1. Şiirdeki çocuk uyumadan önce ne yapmaktadır?
Cevap: Şiirdeki çocuk uyumadan önce düşlere dalarmış.
2. Çocuk rüyasında ay dedeye uçarken babası ne yapıyor?
Cevap: Çocuk rüyasında ay dedeye uçarken babası anlından öpüyor.
3. Siz hemen uykuya dalar mısınız? Uyumadan önce neler düşünürsünüz?
Cevap: Ben hemen uykuya dalarım. Uyumadan öne yarın yapacaklarımın planını oluştururum.
4. Aşağıda görevleri verilen noktalama işaretlerini kutulara yazarak eşleştirelim.
Cevap:
5.Cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazalım.
Cevap:
Okuduğunu anlayabiliyormusun?
→ Okuduğunu anlayabiliyor musun?
Bahçedeki bisikletimi sen mialdın?
→ Bahçedeki bisikletimi sen mi aldın?
Kübra’nın yaptığı resmi gördünmü?
→ Kübra’nın yaptığı resmi gördün mü?
6. Aşağıdaki ifadeleri cümle oluşturacak şekilde tamamlayalım.
Cevap:
• Bu gece rüyamda seni gördüm.
• Dedemle birlikte diktiğimiz fideler kocaman olmuş.
• Akşam geç yatınca sabah geç kaldı.
7. hızlı / yetişmek / otobüse / yürüdüm / için
a b c d e
Yukarıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime hangisidir?
Cevap: Otobüse yetişmek için hızlı yürüdüm.
2. Kelime: Yetişmek
8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup işaretleyelim.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sayfa 103 ve 104’teki şiir hakkında, çocuğum şiirlerle ilgileniyor ve bu şiiri okuduktan sonra kendi düşlerini paylaştı. Bu tür etkinlikler, onun hayal gücünü geliştirmesine yardımcı oluyor.
Bugün çocuğumla Türkçe ders kitabındaki etkinlikleri birlikte çözdük ve bu deneyimi paylaşmak istedim. Şiirle başlayan bu etkinlikler, çocuğumun dil becerilerini geliştirmesine yardımcı oldu. Şiirdeki çocuğun düşlerine dalmasını okurken, çocuğum da kendi hayal dünyasına yolculuk yaptı ve bana bu düşlerini anlattı.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.